HUOM!

Asiakaspalvelumme puhelinnumero on hetkellisesti pois käytöstä. Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla: asiakaspalvelu@netwheels.fi

AH Superpäivä!

Tule tekemään Autohuutoon kevään kannattavimmat kaupat tiistaina 27.6

Netwheelsin tarjoamien palveluiden turvattu jatkuvuus

Tarjoamamme ohjelmistopalvelut on suunniteltu toimimaan kaikissa tilanteissa ilman katkoksia ja toipumaan mahdollisista häiriötilanteista saumattomasti. Myös koronaviruksen kaltaisissa tilanteissa palvelumme jatkuvat keskeytyksettä ja ilman palvelumuutoksia käyttäjille. Asiakaspalvelu, kuten muutkin toiminnot, on auki normaalisti. Lisäksi tuotteiden ja palveluiden jatkuvaa kehittämista jatketaan kuten ennenkin. Seuraavassa on kerrottu erilaisista toimenpiteistä ja varautumisista yleisesti Netwheelsin toiminnassa ja erityisesti koronaviruksen takia.

Etätyö 100%

Siirryimme 13.3.2020 Netwheelsissä 100% etätyöhön toistaiseksi. Netwheelsillä etätyö on aina luonnollinen osa työtä ja neljä henkilöämme tekevät töitä kotoa käsin kotityöntekijöinä vakituisesti. Näin ollen etätyöhön siirtyminen 100%:sesti ei ole meille haastavaa. Järjestelmämme on rakennettu niin, että suurin osa operatiivisessa toiminnassa tarvittavista sovelluksista toimii natiivisti netin yli (O356 sis. PowerBi, Teams, Sharepoint, Slack, Zendesk, Pipedrive jne). Ohjemointityössä ja tuotantoympäristön operoinnissa käytetään VPN-yhteyksiä. Suurella osalla työntekijöistä on jo valmiiksi hyvät etätyöskentelyyn soveltuvat tilat kotonaan ja voimme niihin tarvittaessa lisäpanostaa.

Asiakastapaamiset

Asiakastapaamiset ja kumppanitapaamiset pyritään toteuttamaan mahdollisimman paljon virtuaalisesti. Asiakkaan erillisestä pyynnöstä ja tilanteen tausta tarkasti huomioiden voimme tavata fyysisesti. Fyysisessä tapaamisessa emme kättele ja pidämme tarpeellisen etäisyyden sekä huolehdimme erityisesti käsihygieniasta.

Useamman henkilön (yli 5) fyysisiä tapaamisia emme järjestä emmekä osallistu.

Matkustaminen

Olemme peruneet kaikki ulkomaan matkat. Pyrimme välttämään etätyöskentelyn ja virtuaalikokousten avulla kaikkea matkustamista Suomessa. Välttämätön matkustaminen tehdään yksityisautoilla.

Tietotaito

Netwheelsin periaatteena on, että kaikista operatiivisista asioista tietää ainakin kaksi henkilöä. Käyttöoikeudet, dokumentaatio sekä tietojen avoimuus Netwheelsin sisällä mahdollistavat poikkeustilanteissa tietotaidon ylläpidon ja toiminnan jatkamisen.

Palveluympäristö

Palveluympäristö toimii pääasiassa Elisan konesalissa sekä osin Microsoftin Azuressa. Kummassakin ympäristössä on huolehdittu palvelutarjoajan toimesta infrastruktuurin jatkuvuudesta. Itse sovellukset, verkon aktiivilaitteet ja palvelimet on toteutettu siten, että palveluympäristö kestää vikaantumista. Mahdollisissa häiriötilanteissa Netwheelsissä on viisihenkinen päivystysryhmä, joka pystyy ratkaisemaan häiriötilanteen koetellusti myös arki-iltoina ja viikonloppuina. Palveluympäristön vikaantumista sekä varmuuskopioiden palautusta harjoitellaan säännöllisesti.

Parhaat käytännöt

Kaikissa tietoturvaan, tietosuojaan ja varautumiseen liittyvissä asioissa hyödynnämme emokonsernimme (Sanoma Oyj) parhaita käytäntöjä.

Kysymyksiä? Asiakaspalvelumme auttaa!


Ota yhteyttä