Alma Media on solminut Netwheels Oy:n omistajien kanssa sopimuksen yhtiön osakekannan ostamisesta vahvistaakseen tarjoomaansa yritysasiakkaille autoilun ja liikkumisen palveluissa. Kaupan odotetaan toteutuvan tammikuun 2024 loppuun mennessä. Netwheels Oy:n henkilöstö siirtyy osaksi Alma Media konsernia. Yrityskaupalla ei ole välitöntä vaikutusta asiakkaiden tai yhteistyökumppaneiden sopimuksiin. Palvelut ja toiminnot jatkuvat normaalisti ja yhteyshenkilöt Netwheelsissä säilyvät samana.
Netwheels Oy raportoidaan osana Alma Consumer -liiketoimintasegmenttiä 1.2.2024 alkaen. Alma Consumerin Autoilun ja liikkumisen yksikössä työskentelee 72 ammattilaista. Alma Consumer -liiketoimintasegmenttiä johtaa Santtu Elsinen ja Autoilun ja liikkumisen liiketoimintaa johtaa Heikki Huttunen.
Alma Median autoilun liiketoiminta käsittää Suomen suurimmat autoilun ja liikkumisen markkinapaikat Nettiauton ja Autotallin, auton ostajien ja myyjien palvelut Baanan, Tukkuautot, Rekkarin ja huoltojen kilpailutuspalvelu Autojerryn sekä autokaupan järjestelmäliiketoimintaa. Alma Median strategiana on kehittää tarjoomaansa uusiin, asiakkaiden tarpeita täydentäviin ja koko arvoketjun kattaviin digitaalisiin tuotteisiin ja palveluihin.
Netwheelsin liiketoiminta käsittää ajoneuvojen jälleenmyyntiin, hinnoitteluun ja maahantuontiin liittyvää ohjelmistoliiketoimintaa ja informaatioteknologiapalveluja. Yhtiön palvelut mahdollistavat autoliikkeille vaihtoautokaupan digitalisoinnin sekä helpottavat jakelua myyntikanaviin ja tehostavat varastonhallintaa. Netwheels tuottaa myös Autohuuto.fi-palvelua yritysten väliseen autojen huutokauppaan, uusien autojen hinnastopalveluita sekä automarkkinatiedon Mittaristo-palvelua.
”Netwheels on yli kahdenkymmenen toimintavuotensa aikana kehittynyt moderniksi ja johtavaksi ohjelmisto- ja datayritykseksi palvellen autoalan tarpeita ennen kaikkea vaihtoautokauppaa ja sen digitalisoitumista tukien. Tämän yrityskaupan myötä me Netwheelsillä näemme, että osana Alma Mediaa ja sen palvelutarjoamaa pystymme entistä paremmin auttamaan asiakkaita toimimaan ja luomaan arvoa digitalisoituvassa toimintaympäristössä”, kertoo Ville Fernelius.
Yrityskauppa täydentää Alma Median yritysasiakkaille tarjottavia autoilun ja liikkumisen palveluita ja mahdollistaa monipuoliset digitaaliset ratkaisut autoliikkeille, maahantuojille, rahoitusyhtiöille, sovelluskehittäjille ja muille autoalan toimijoille.
Lisätietoja: Ville Fernelius, toimitusjohtaja, p. 040 5217380
Ville Fernelius
Toimitusjohtaja
Netwheels Oy